Om os
Fonden Alfernes Plus Hus
I fællesskab arbejder vi på de bedst mulige betingelser for vores anbragte børn og unge. Vi gør det via et afsæt i det pædagogiske fundament, som skal afspejle sig tydeligt i udviklingen og samværet.
Vi har tre afdelinger, der er fordelt på 2 nedlagte landbrug, beliggende overfor hinanden. Vi er godkendt til:
- 9 pladser for børn mellem 5 og 14 år.
- 7 pladser for unge mellem 13 og 17 år.
- 4 pladser til ”Efterværnet for voksne” mellem 17 og 25 år.
Fonden Alfernes Plus Hus er et “Non Profit” opholdssted, og vores prisstigninger følger indeksregulering fra KL.
VIRKSOMHEDEN
Fonden Alfernes Plus Hus drives af en fond. Fonden administreres af en bestyrelse på 5 medlemmer.
Bestyrelsen er sammensat således, at bestyrelsen til sammen besidder uddannelsesmæssige og/eller erfaringsmæssige kompetencer inden for det socialpædagogiske og psykologiske område, samt økonomi, erhvervsdrift og ledelse.
Bestyrelsen er selvsupplerende.
Ved bestyrelsesmøder deltager også en medarbejderrepræsentant og den daglige leder. Ingen af de to har stemmeret.
PERSONALE
Alle ansatte er nøje udvalgte – og vi er stolte af at have dem med på vores hold!
Vi vægter personlighed, kemi og faglighed, og vi tager afsæt i vores egne værdier, når vi investerer i nye kolleger.


Vores vision er at vores anbragte børn og unge
kommer videre i livet…
FORSTÅELSE AF EGET ANBRINGELSESGRUNDLAG
FORBEREDELSE TIL DET VIDERE LIV
IDENDITET OG SELVSTÆNDIGHED
STØTTE TIL PERSONLIG UDVIKING OG BEDRE SELVVÆRD
FORSTÅELSE FOR FORSKELLIGHEDER